zondag 5 december 2010

Glad of toch niet glad ....

Ik had gisteren een mooie noppenband onder de Strada gezet en er een stuk mee gereden, dat viel erg mee zo door de sneeuw. Kwam net nog over 2 bruggen heen, hoefde dus net niet uit de fiets te stappen. Maar vandaag had ik dus wel een echte missie, want ik had de indruk, dat de fietspaden en wegen rond Almere niet goed gestrooit waren en dat ik dus niet echt makkelijk op mijn werk kan komen in Baarn. De route die ik gewoonlijk rijd heb ik dus gisteren verkend, dat was het in ieder geval niet, maar vandaag ben ik gewoon gaan rijden op paden en wegen die schoon waren. Zo bleek dus, dat juist aan de overzijde van de Vaart wel alles netjes schoon was, dat mogelijk ivm het bedrijventerrein aldaar. Ik heb gewoon de "schone route" gevolgd, dus niet een logische route gereden, maar de schone weg gevolgd. En die schone weg was er dus echt tot mijn verbazing, moest wel een km of 5 omrijden, maar ik kon dus overal fietsen, dat zou ik niet gevonden hebben in het donker als ik in alle vroegte van huis weg ga. Al met al een lekkere rit gereden en weer 45 km op de teller erbij !!

2 opmerkingen:

  1. Toevallig ook net dit weekeinde een noppenband gemonteerd, zondag 5 dec voor het eerst gereden; tochtje "LaPlace" in Hilversum. De noppenband geeft niet veel extra weerstand vergeleken met de Maraton plus. De lage temperaturen maken het fietsen wel zwaarder, ik scht zo een 5km langzamer.
    Greetz from Waterwijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voletejo, ik heb met de Strada alleen nog maar met kou gereden, ben dan wel benieuwd hoe hij rijd als het lekker zomerweer is .... ;))

    BeantwoordenVerwijderen